• تلفن: 5747 739 0912
  • ایمیل: qdarabi@gmail.com
  • ساعات کاری: 23:00-08:00

طراحی لوگو

آغاز هر برندی با طراحی لوگو آغاز می شود و طراحی لوگو همیشه نیاز به برنامه ریزی دقیق و حساب شده دارد زیرا پایه و اساس یک کسب و کار و برند قوی را یک طراحی لوگو خوب ایجاد کنید.

علت این موضوع هم این است که مشتریان شما با دیدن لوگو شما، همه اطلاعاتی را که در مورد شما می دانند مجددا به خاطر می آورند. شاید برای خیلی ها سوال شده که چرا برخی کمپانی های بزرگ برای طراحی لوگو خود هزاران دلار هزینه می کنند و یا برای ریدیزاین و باز سازی لوگو خود بارها تلاش و چند ده میلیون هزینه می کنند.

علت آن تاثیر لوگو بر آینده کسب و کارشان است. تحقیقات بازاریابی جدید نشان می دهد که مردم از روی لوگو قضاوت و تصمیم های زیادی می گیرند بنابراین طراحی لوگو اهمیت خاصی دارد.

اگر شما قصد طراحی لوگو داشته باشد ، احتمالاً در حال بررسی گزینه های زیادی هستید. آیا شما به دنبال یک لوگو کاملاً متفاوت هستید یا طراحی لوگوی را که قبلاً دراختیار داشته اید ،می خواهید تغییر دهید؟ در هر صورت ، ممکن است در ذهن خود سؤالات زیادی باشد. ما در اینجا هستیم تا به تمام سؤالهای شما در مورد طراحی لوگو پاسخ دهیم و البته رایگان.
بایستی بدانید که اولین چیزی که از برند شما با دنیای خارج یا به اصطلاح مخاطبین در ارتباط است، لوگو شما است. اگر افراد با لوگو تجاری شما ارتباط برقرار کنند ، احتمال این که آنها نسبت به دریافت خدمات و یا خرید از شما ترغیب شوند افزایش می یابد. البته طراحی لوگو فقط یک زیر مجموعه کوچک از برندسازی است ، اما آرم یا مارک یا لوگو محور اکثر طرح های برندسازی است. بنابراین بایستی در هنگام طراحی لوگو به موضوع برند سازی هم توجه خاصی شود.
برای طراحی لوگو راه های مختلف وجود دارد که اولین راه آن استفاده از سایتهای طراحی لوگو آنلاین است.

بهترین سایت های طراحی لوگو آنلاین

برخی از افراد به سادگی به دنبال یک لوگو سریع و ارزان هستند که نشان دهنده نام تجاری باشد و با همان لوگو به راه اندازی کسب و کار خود بپردازند. آنها قصد هزینه کرد و طراحی لوگو حرفه ای را نداشته ، بنابر این به دنبال طراحی لوگو آنلاین هستند. ما چند سایت مطرح را در اینجا عنوان می کنیم.

Canva

Canva یک مجموعه کامل ، طراحی آنلاین لوگو مبتنی بر وب است که حاوی یکسری ابزار طراحی لوگو است، البته قابلیت های طراحی Adobe Creative Cloud را ارائه نمی دهد ، اما سادگی Canva ، تنوع ابزارهای مفید و محیط کاربری آسان آن الهام بخش است. استفاده از عناصر و تصاویر و طراحی در Canva رایگان است اما اگر از طرحهای معمولی لذت نبردید، می توانید با پرداخت آنلاین از امکانات بیشتر استفاده کنید.

TailorBrands

TailorBrands نه تنها با یک نرم افزار مبتنی بر وب، بلکه یک بسته کامل طراحی تجاری را ارائه می دهد. این ابزار برای استفاده ساده است و هیچ طراحی لوگو از پیش ساخته ندارد – در عوض ، این پلتفرم توسط AI طراحی شده است تا یک لوگو منحصر به فرد برای هر کاربر طراحی کند. البته این کار هزینه ای در بر دارد دارد و رایگان نیست.

Hatchful

Hatchful یک ژنراتور طراحی لوگو آنلاین مبتنی بر وب است که به شما امکان می دهد لوگوی خود را از صدها قالب ، نماد و ترکیب رنگ آماده، انتخاب و تنظیم کنید. شما می توانید تغییرات آرم را انجام دهید و یک لوگو ایجاد کنید که برای شغل شما مناسب باشد. این سایت برای استفاده آنقدر ساده است که در عرض چند دقیقه شما میتوانید لوگو خود را طراحی کنید.

Logoshi

Logoshi ابزاری فوق العاده ساده است ، و طرح های ساده و دلپذیری را با قیمتی بسیار مناسب ارائه می دهد (قیمت ها از 5 دلار شروع می شوند). این سایت نسخه بیت مپ و وکتور لوگو های که ساخته اید با یک هزینه اندک به شما تقدیم می کنید.

Ucraft

احتمالاً این سایت بیشتر به عنوان سازنده وب سایت شناخته می شود ، اما در بین ابزارهای خود امکان طراحی لوگو آنلاین نیز وجود دارد. همچنین کاملاً رایگان است
اکنون هر آنچه را که باید در مورد طراحی لوگو آنلاین بدانید ، کشف کرده اید.

اما آیا این کار مناسب کسب و کار است؟
به چند دلیل خیر. اول اینکه طراحی لوگو تخصصی ترین رشته در بین گرافیست هاست و از ظرافتهای زیادی برخوردار است و ممکن است شما آنها را ندانید. دوم اینکه طرحها و الگوهای این سایت ها مشخص و محدود است و میلیونها نفر دیگر مثل شما ممکن است از آن استفاده کنند، بنابراین طرح خاص و یونیکی نخواهید داشت.

قوانین طلایی طراحی لوگو

در حالی که فقط تعداد معدودی از شرکتها مشغول فعالیت در یک بازار یا مکان خاص بودند ، اما امروزه ممکن است صدها نفر ، شاید هزاران نفر در همان محدوده در حال فعالیت هستند، و همه برای جلب توجه رقابت کنند ، همه می خواهند در ابتدا به آنها نگاه کنیم. این امر باعث افزایش نیاز بیشتر به طراحی لوگو زیبا، بصری و جذابتر شده است.
این تمایز از طریق طراحی هویت برند حاصل می شود و طیف وسیعی از عناصر که همه با هم کار می کنند تا تصویری متمایز در ذهن ما ایجاد شود.
بسته به نوع شرکت ، هویت می تواند شامل لباس ، گرافیک وسیله نقلیه ، کارت ویزیت ، بسته بندی محصول ، سبک عکاسی ، لیوان قهوه ، تبلیغات بیلبورد و…. باشد.
وظیفه ما به عنوان طراح این است که جوهر یک نام تجاری را به شکل و رنگی زیبا طراحی کنیم ، زیرا ظاهر بصری لوگو نقش اساسی در ایجاد ارتباط در مخاطب دارد.
اما علاوه بر ماهیت همه جانبه لوگو ، سوال اساسی اینست که چگونه می توانید بهترین گزینه ممکن رسیدن لوگو به سطح جهانی را به دست آورد ، پس با آژانس تبلیغاتی دارابی در ادامه همراه باشید تا این موارد را بدانید.

سوالات اساسی را پاسخ دهید

برای اینکه طراحی شما به استاندارد جهانی نزدیک شود ، از همان ابتدا باید طراح لوگو و مشتری پاسخ سؤالات متعددی را بدانند: چرا اینجا هستید و قصد طراحی لوگو دارید؟ چه کاری انجام می دهید و چگونه این کار را انجام می دهید؟ چه چیزی شما را متفاوت می کند؟ خلاصه کار شما در یک یا چند کلمه چیست؟ شما برای چه چیزی بیشتر ارزش قائل هستید؟ و …..
ممکن است این سؤالات کاملاً ساده به نظر برسند ، اما پاسخ دادن به آنها چالش برانگیز است ، و منجر به سوالات بیشتر در مورد مشاغل مشتریان خواهد شد. آنچه در این مرحله از پروژه کشف می کنید به تعیین نوع طراحی کمک خواهد کرد.

طراحی دستی را همیشه انجام دهید

در زمان طراحی لوگو همیشه نیاز به ایده هست، این ایده ممکن است در هنگام خواب یا صرف نهار باشد. بنابراین همیشه ایدهای خود را به صورت دستی در یک کاغذ طراحی کنید و ذخیره داشته باشید.

به صورت سیاه و سفید کار کنید

طراحی لوگو را به صورت سیاه و سفید کار کنید تا جزئیات دقیق مشخص باشند، لازم است بدانید که یک ایده ضعیف با رنگ نجات قوی نمی شود ، در حالی که یک ایده خوب بدون توجه به رنگ خوب و قوی است بنابر این سعی کنید سیاه سفید طراحی کنید.

مرتبط باشد

یک لوگو باید با ایده ها و فعالیت هایی که ارائه می دهد مرتبط باشد. یک طراحی آرم ظریف زیبا بیشتر از آنچه که مناسب یک شرکت صنعتی باشد ممکن است برای یک رستوران به کار آید و یک لوگو با رنگ صورتی به شما کمک نمی کند تا پیام شما را به بازنشستگان مرد نشان دهید .بنابراین طراحی لوگو از همه جهات مرتبط با کسبو کار شما، مخاطب و …. باشد.

به راحتی دیده شود

در طراحی لوگو باید به مفهوم متمرکز شد و لوگو بایستی یک داستان واحد داشته باشد و در اکثر موارد باید به شکلی بدون عارضه باشند. این امر به این دلیل است که باید از یک نماد در وب سایت و حتی در یک نوار مرورگر تا علامت بزرگ در یک ساختمان یا بیلبورد، در اندازه های مختلف و در طیف وسیعی از برنامه ها استفاده شود و کارایی داشته باشد.

از رقبا متفاوتر باشید

هنگامی که رقبای شما همگی از یک سبک تایپوگرافی خاص ، یا یک نوع پالت رنگی و یا نمادی خاص استفاده می کنند ، شما کاری متفاوت انجام دهید. این فرصتی عالی به شما می دهد تا خود را بهتر به مخاطب معرفی کنید. البته به شرطی که این اختلاف را به درستی و هنر و ظرافت به نمایش در آید.

هویت گسترده تری را در نظر بگیرید

در زمان طراحی بایستی هویت های گسترده تری را در نظر گرفته، و این هویتها در دوجهت است. یکی مخاطبان و دیگری جاهایی که لوگو قرار است استفاده شود.

زیاد لفظ نباشید

در طراحی لوگو اغراق ننمائید و ساده و واضح و شفاف مخاطب را در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید که نمادها ضروری نیستند

وسوسه نشوید که همیشه از نماد استفاده کنید، بلکه کاهی بهتر است از حروف استفاده کنید مانند لوگو گوگل.

سادگی را فراموش نکنید

برای ماندگاری در ذهن سادگی همراه با ظرافت و هنر را بکار برید تا لوگوی شما در ذهن مخاطب ماندگار شود

استراتژی و تحقیقات قبل از طراحی لوگو

تحقیات بازار و رقبا

قبل از شروع کار طراحی لوگو ، اطمینان حاصل کنید که در مورد بازار هدف خود بطور کامل تحقیق کرده اید.
این موارد برای برند سازی نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

سؤالات درست را بپرسید

استراتژی در حال تبدیل شدن به یک بخش فزاینده مهم در روند برندسازی و طراحی لوگو است. اما همیشه با پرسیدن سوالات مناسب شروع می شود. که برخی از این سوالات در ذیل آمده است.
ما چرا اینجاییم؟
چه کاری انجام می دهیم ، و چگونه این کار را انجام می دهیم؟
چه چیزی ما را متفاوت می کند؟
ما بیشترین ارزش را از چه چیزی داریم؟
شخصیت ما چیست؟

انعطاف پذیر باشید

پس از تدوین استراتژی طراحی لوگو ، مجبور نیستید آن را عیناً انجام دهید. دهید بلکه می توانید روشهای مختلف را تست نمئید.

به میراث یک برند احترام بگذارید

اگر کسب و کار شما دارای سابقه و اصالت بوده و لوگویی نیز دارد، بهتر است در طراحی لوگو جدید اصالت ها حفظ شود و آنها را از بین نبریم.

از تایپوگرافی در طراحی لوگو استفاده کنید

انتخاب متن مناسب برای طراحی لوگو بخش مهمی از روند طراحی است. در واقع ، بسیاری از برند های قابل تشخیص جهان کلمات کلیدی هستند و برای انتقال پیام خود کاملاً به تایپوگرافی تکیه می کنند.
در اینجا ما برخی نکات مهم در این مورد را به شما متذکر می شویم
حروف نستعلیق و شکسته را که به صورت مینیمالی بکار گرفته شود را فراموش نکنید.
اگر از یک حروف مشخص برای طراحی لوگو و تایپوگرافی استفاده کردید، فراموش نکنید از همان فونت نیز در سایر موارد مثل سربرگ، کارت ویزیت و … استفاده نمائید.
از درج معانی پنهان در تایپوگرافی خود دریغ ننمائید.

از روانشناسی شکلها غافل نشوید

مثلث زرد ، مربع قرمز و دایره آبی که اغلب به عنوان نماد و نشانه استفاده می شوند و مفهوم خاصی دارند را در نظر بگیرید.از فضای منفی و مثبت نیز در طراحی لوگو استفاده.

روانشناسی رنگ را در طراحی لوگو لحاظ کنید

روانشناسی رنگ ها جذاب است و نقش مهمی در ایجاد یک لوگو تجاری و موفق بازی می کند ، خواه شما یک لوگو مبتنی بر نماد logotype داشته باشید یا یک لوگو.
در اینجا چند نکته برای کمک به شما در به کارگیری تئوری رنگ در کارتان آورده شده است.

چرخ رنگ را درک کنید

تکنیک اصلی که برای ایجاد هارمونی رنگ دلپذیر با استفاده از چرخ رنگ است که رنگ های مکمل بر خلاف یکدیگر هستند (مانند قرمز و سبز ، یا آبی و زرد). و رنگ های مشابه در کنار یکدیگر.
برای موفقیت در طراحی لوگو ، بسیاری از هارمونی های رنگی فوق الذکر به مدیریت دقیق نیاز دارند و معمولاً رنگ ها نباید در مقادیر مساوی استفاده شوند.
به عنوان نمونه شما بایستی رنگ های گرم مانند قرمز و زرد که جسورانه ، پر فراز و نشیب و پرانرژی هستند را در حالی که رنگهای مکمل خود که خنک کننده هستند مانند ، آبی و سبز و آرامش خاصی را منتقل می کنند با دقت استفاده نمائید.
این موضوع به ویژه در مورد برندسازی اهمیت دارد، به خصوص از نظر احساس مصرف کننده هنگام نگاه به آن، البته ، داشتن یک رنگ کامل کار ساده ای نیست و فراتر از طراحی لوگو می رود.
اگر طراحی آرم شما از رنگ برای انتقال معنا استفاده می کند ، به این فکر کنید که چگونه با حذف رنگ ، می توانید آن معنا را منعکس کنید.
در پایان در نظر داشته باشید که طراحی لوگو فقط یک جزء کوچک از یک طرح برندسازی است و باید در کنار این کار به توسعه سایر قسمت های کسب و کار و برند خود نیز فکر کنید.
سعی کنید در نظر بگیرید که چگونه آن را زنده کنید
در بازار مدرن امروز یک آرم استاتیک که بی سر و صدا در گوشه ای ایستاده ، دیگر کافی نیست. بلکه بایستی لوگوی پویا و جذاب داشته باشید که حس زنده بودن را به مخاطب القاء نماید.

طراحی لوگو اسم

طراحی لوگو اسم برای بسیاری از برندها و افراد نیاز است و علاقه زیادی به طراحی اسم دارند.  لوگو های که در آن از حروف و نوشته استفاده شده لوگو تایپ (logo type) می گویند. همانطور که متوجه شده اید در این نوع لوگو از نماد و شکل استفاده نشده و فقط از نوشته استفاده گردیده است.

این نوع طراحی مناسب برای اشخاص و یا برند های مانند مواد غذایی می باشد.

طراحی لوگو آنلاین

هنگام راه اندازی کسب و کار مسائل زیادی برای شما به وجود می آید که باید بر آن ها غلبه کنید، یکی از این موارد داشتن لوگو برای برند می باشد. به لطف سایت های طراحی لوگو آنلاین و رایگان، شما می توانید برای خود یک لوگو تهیه کنید. اما در اینجا چند سوال مطرح می شود.

آیا طراحی لوگو آنلاین مناسب است؟

آیا طراحی لوگو آنلاین را میتوان خود شخص انجام دهد؟

آیا طراحی لوگو آنلاین کیفیت طراحی لوگو توسط افراد متخصص را دارد؟

در پاسخ به موارد بالا بایستی گفت که سایت های طراحی لوگو آنلاین تعدادی لوگو مشخص و معلوم را دارد که همه کاربران از آن استفاده می کنند، بنابراین کیفیت طراحی لوگو توسط افراد متخصص را نداشته اما میتواند برای کسب و کارهای کوچک مناسب باشد.

قیمت طراحی لوگو

طراحی لوگو نیز همانند هر کالا و خدمات دیگری به عوامل مختلفی منجمله، سابقه طراح لوگو، زمان اجرای لوگو، ایده پردازی و ….. بستگی دارد.

بنابراین برای دریافت مشاوره رایگان و اخذ قیمت خود با ما تماس بگیرید، تا بهترین قیمت و مناسب ترین طراحی را به شما پیشنهاد دهیم.

برای سفارش طراحی لوگو خود با شماره 09127395747 تماس بگیرید.